Parturimaailman kolumbukset

M Roomin tarina sai alkunsa vuonna 1998 partureiden MM-kisoista. Soulissa Petri Sipiläinen ja Toni Kylätasku pohtivat pitkien kisapäivien aikana suomlaisen parturi-kampaamokulttuurin muutosta, ja varsinkin miesten asemaa parturi-kampaamoiden asiakkaina. Ajan mittaan miehistä oli muodostunut useiden potentiaalisten asiakkaiden sijaan pakollinen riesa. Miehet eivät enää saaneet heille sopivaa palvelua alalla, jossa liikkeet ja toimintatavat rakennettiin naisten tarpeiden ja toiveiden mukaisiksi.

Nyt, vuonna 2017 ollaan siinä tilanteessa, että M Roomin francising-ketju toimii seitsemässä maassa. Yhdysvaltoihin on suunnitteilla yli 200 liikettä vuoteen 2020 mennessä.

Miten siinä näin kävi ja mikä on ollut kaksikon resepti menestykseen? Petri Sipiläinen ja Toni Kylätasku ovat mukana Liekeissä -tapahtumassa iltapäivän workshopissa kertomassa M Roomin huikean tarinan.